Táto webová stránka používa súbory cookie, aby ste pri jej návšteve mali čo najlepší zážitok. Pre viac informácií si prečítajte naše zásady ochrany osobných údajov. Ak si želáte akceptovať použitie nepodstatných súborov cookie, kliknite na tlačidlo "Súhlasím"
Prosba, ktorú ste určite počuli od svojho dieťaťa nejedenkrát. Ako často vaša odpoveď znela: “NEMÁM ČAS”? Vaše dieťa ho ale tiež nemá. Zdravý psychomotorický vývoj dieťaťa má svoj presný harmonogram. Jeho rešpektovaním dáme našim deťom ten najlepší základ do ich života.
Venujme im preto v ich najťažšom období po príchode na svet potrebnú POZORNOSŤ. Vytvárajme im BEZPEČNÉ prostredie, zahŕňajme ich LÁSKOU v dobrom i v zlom. Nezabúdajme však na dôležitosť vytvorenia REŽIMU a jeho dôslednom dodržiavaní.
Štvorlístok šťastia detí = Pozornosť - Bezpečie - Láska - Režim
Pozornosť- dieťa je našim zrkadlom. Sme pre neho VZOR od ktorého sa chce všetko naučiť, chce sa mu podobať, chce robiť veci rovnako ako my. Priviesť dieťa na svet znamená obrovskú zodpovednosť za nový život, na to nezabúdajme. Je iba na nás, čo v tom zrkadle po rokoch uvidíme.
Bezpečie- deti prídu na svet čisté (hoci už pred samotným počatím a následným vývojom plodu v maternici môžeme napáchať veľké škody). Je potrebné dať im domov, pocit bezpečia, istoty, že si vieme poradiť v každej situácií a ochránime ich.
Láska- pre dieťa je okrem bezpečného domova nevyhnutné cítiť, že je milované a to v každej situácií. Naučiť deti zvládať situácie je naša práca. Naučiť ich správne vyhodnocovať čo sa deje a zaujať k tomu správny postoj si vyžaduje trpezlivosť a plné venovanie sa deťom v ich vývojom štádiu. To čo ich nenaučíme my, naučia sa niekde inde, inak alebo sa to nenaučia a celý život budú robiť rovnaké chyby, pretože sa ich nenaučili správne vyhodnotiť, prijať a riešiť.
Režim- správne fungovanie každého človeka si vyžaduje súhrn správnych návykov, pravidiel, určitý stupeň disciplíny, systémový prístup k prichádzajúcim situáciám. Všetko musí mať svoj REŽIM. Od prvého nádychu na tomto svete dieťa začína fungovať v režime - kedy prijíma potravu, kedy vylučuje potravu, kedy je čas na spánok. S jeho rastom pribúdajú nové návyky, pravidlá a dopĺňajú sa do denného režimu. Opakovaním sa učíme, opakovaním automatizujeme pravidelné úkony/aktivity, opakovaním odbúravame stres z chaotického konania.